Page 1 Created with Sketch.

Alle berichten

Shape Created with Sketch. Artikels

7 concrete tips voor meer conversie op jouw website

Begin juni stuurden we onze collega Mathias richting Conversion day, één van de toonaangevende marketing events in België. Tientallen sprekers deelden die dag hun kennis & inzichten, met de bedoeling om het conversiepercentage van jouw website de hoogte in te jagen. We sommen de belangrijkste take-aways voor je op. Kort, bondig & hapklaar.

Start met het helpen van je klanten

Klinkt logisch, niet? Navigeer toch even door je website en zoek naar zeven items die jouw klanten helpen, op welke manier dan ook: Help bij het maken van een keuze (vb. een eenvoudig gelaagde navigatie voor e-commerce websites); Beperk de keuze (less is more); Beantwoord de angsten, vragen of problemen met een concreet antwoord of oplossing; Verspil de tijd niet van jouw klanten; Beperk informatie op een pagina

“Onder aan de streep telt klanttevredenheid, niet winst”

Leer je klanten kennen en leef je in hun wereld in

Websites worden jammer genoeg vaak ontwikkeld vanuit het perspectief van de onderneming en niet vanuit de (informatie)behoefte van de klant of gebruiker. Start bij de ontwikkeling van je nieuwe website altijd met het in kaart brengen van: 1. de verschillende bezoekerstypes; 2. hun verschillende behoeftes, angsten en bezorgdheden; 3. de customer journey of het traject dat je klant doorloopt tussen het detecteren van een probleem of behoefte en de effectieve aankoop van je product of dienst. Wees ten slotte in elke stap van de customer journey aanwezig.

Content, content, content:

Worth caring; Worth sharing; That adds value; Thats answers questions (how to’s)... Kwalitatieve content is de basis van elk communicatie plan. Investeer (tijd of budget) in het creëren van een plan en de content zelf. Dit vormt voor al jouw marketinginspanningen de ideale basis.

Investeer in gebruiksvriendelijkheid en beleving

Het wordt verwacht; Het onderscheidt je van jouw concurrenten; Het charmeert en zorgt voor herhaalaankopen... Customer experience wordt in 2016 één van de proposities waarop meer en meer geconcurreerd zal worden. De vraag is: hoe goed ga jij het doen?

Faciliteer de “doe-het-zelver”

Wist je dat 60% van de verkoopcyclus reeds is doorlopen voor het eerste contact met je sales medewerkers? De onderzoeksfase wordt enorm belangrijk. Het internet heeft er namelijk voor gezorgd dat de juiste info op elk moment makkelijk beschikbaar is. The do-it-yourself consumer: They self educate; They self service... Onderwijs & help jouw (potentiële) klanten aan de hand van kwalitatieve content: How to’s; Tips & tricks; Tools (bv. de e-commerce checklist); Expert opinions

Verzamel en analyseer data

In tegenstelling tot offline communicatie kan je bij online communicatie quasi alles meten. Richt de nodige tracking tools in en zorg voor nuttige dashboards in functie van jouw doelstelling. Analyseer op tijd en stond de geregistreerde data om tot nieuwe inzichten te komen.

“In God we trust, all else bring us data”

Iedere pagina heeft een doel; bepaal de “call-to-action”

Een call-to-action zorgt ervoor dat een bezoeker wordt omgezet naar een (mogelijke) klant. Mogelijke call-to-actions zijn: Contacteer ons voor een afspraak; Download onze whitepaper; Download onze checklist; Schrijf in voor onze maandelijkse nieuwsbrief