Onze werkwijze

Indie Group profileert zich als een doelgerichte partner voor jouw e-business. We focussen op alle facetten die nodig zijn voor het succesvol vertalen van jouw business naar de digitale markt van vandaag: online strategie, technologische ontwikkeling en online marketing. Een benadering die we in ons DNA vertalen onder de noemers Plan, Build en Boost. Als partner gaan onze mensen all the way: we streven een duurzaam partnership na, zodat we samen relevante en betekenisvolle waarde kunnen creëren op maat van jouw onderneming.

Al meer dan 25 jaar helpen wij bedrijven hun digitale plannen en projecten te realiseren. We houden al even lang vinger aan de pols met de snel evoluerende digitale markt op het vlak van technologie, functionaliteit en (online) koopgedrag. Digitalisering leidt tot veranderingen en gigantische uitdagingen voor zowel B2C- als B2B-organisaties, maar creëert ook enorme opportuniteiten. Denk aan extra waarde creëren, nieuwe doelgroepen bereiken en bedrijfsprocessen efficiënter laten verlopen. Daarom leren we graag jouw business kennen en vinden we het even belangrijk dat jij ons beter leert kennen.

— Gefaseerd proces

Je bouwt een online platform niet in een handomdraai. Je bouwt een huis ook niet zonder plan: je dient inzicht te krijgen in alle mogelijkheden en uitdagingen om tot een gefundeerd en gedetailleerd plan te komen in functie van je wensen, doelen, toekomstvisie en consumenten. Ervaring met klanten zoals BOSS Paints, Duvel Moortgat, Pelckmans Uitgevers, Fiets!, etc. hebben ons geleerd dat een helder begrip van alle details noodzakelijk is om te waarborgen dat het project op de rails blijft op het vlak van efforts, timing en budgetten.


PLAN

Alvorens te starten met het ontwikkelen van platformen, integraties, koppelingen, etc. willen we eerst samen met jou alle facetten van het project verkennen, analyseren en beheersen. Tijdens een kick-off leren we elkaar als organisatie beter kennen en gaan we dieper in op de uitdagingen van jouw bedrijf. We stellen gerichte vragen om een heel duidelijk idee te krijgen van de richting die jullie uit moeten om de gedefinieerde doelstellingen te bereiken.

Na de kick-off meeting verleggen we de focus naar jullie klanten. Aan de hand van een doelgroepenanalyse wordt de klant tastbaar gemaakt en krijgen we inzicht in het klantenproces. We doen dit door middel van een interactieve persona en customer journey workshop. Op deze manier worden de ontwikkeling van het online platform en de marketingactiviteiten zo efficiënt en effectief mogelijk op de behoefte van jouw klant afgestemd.

Wanneer zowel je business als je klanten uitgebreid in kaart zijn gebracht, zitten we samen om concrete (online) doelstellingen te vertalen in meetbare kritieke prestatie-indicatoren (KPI’s). Deze indicatoren zijn een fundamenteel gegeven voor het meetplan dat de belangrijkste meetpunten voor het succes van jouw project bevat. Aan de hand van dit meetplan kunnen we in de plan- en build-fase rekening houden met wat écht belangrijk is voor je organisatie en je klant. In de boost-fase is het meetplan van goudwaarde voor het continu analyseren, evalueren en optimaliseren van je online aanwezigheid. Op die manier komen we tot een doelgerichte digitale strategie, die de drijfveer zal zijn voor je online platform.

Deze stappen vormen vervolgens de inleiding tot de functionele analyse. De functionele analyse doet beroep op de reeds verzamelde gegevens om de belangrijkste functionaliteiten van het online platform in kaart te brengen, zodat elke verwachting van jouw klant optimaal kan worden ingelost. Op die manier beleeft je klant ook online een optimale ervaring. Bovendien is de functionele analyse een leidraad voor alle betrokken partijen. Alle aspecten van het project zijn op die manier 100 % duidelijk, zodat alle partijen tijdens de ontwikkeling van het project steeds op dezelfde golflengte zitten.
Wanneer de belangrijkste functionaliteiten visueel zijn gemapt, maken onze experts een technische analyse. Hierbij wordt een roadmap voor de technische ontwikkeling van het project uitgetekend. Voor ons is technologie bovendien een middel, geen doel op zich. Daarom bekijken wij bij het plannen van de technische ontwikkeling altijd eerst welke technologie het best in lijn ligt met jouw concept. 

 

BUILD

De workshops, analyses en roadmaps uit de plan-fase zorgen voor een optimale doorlooptijd van de technische ontwikkeling, waar onze manier van werken altijd focust op doelgerichtheid en transparante communicatie.

Dankzij de doelgroepenanalyse kan jouw platform zodanig ontwikkeld worden dat klanten er zo intuïtief mogelijk mee om kunnen gaan, waardoor uiterste gebruiksvriendelijkheid is gegarandeerd. Bovendien zorgen onze designers ervoor dat je online aanwezigheid een streling voor het oog is. Ook in de build-fase nemen we het meetplan bij de hand zodat onze ontwikkelaars, in samenwerking met onze marketeers, reeds belangrijke meetpunten voor de boost-fase in het online platform kunnen implementeren.
Op basis van de functionele en technische analyses ontwikkelen onze gecertificeerde developers vervolgens een performante en responsive webshop, website of applicatie in de juiste technologie en volgens de correcte coding standards. Verder buigen zij zich met veel plezier over integraties van verschillende processen of de opzet en/of integratie van andere platformen. Daarbij werken zij volgens een aangepaste Scrum/Agile methodiek: korte sprints, met een vaste lengte van 2 weken, waarin ze werkzame stukken software opleveren. Dit garandeert efficiëntie en een nauwe betrokkenheid met het project en de klant.

 

BOOST

Eenmaal de technische ontwikkeling en een doorgedreven testing zijn afgerond, wordt het platform gelanceerd. Vervolgens maken we ons klaar voor het behalen van de resultaten. Op basis van de doelstellingen, de doelgroep en de online strategie stellen we samen een online marketinplan op.
Ook hier vertrekken wij vanuit je business, wensen en beschikbare middelen. Zo kunnen we samen duurzame inspanningen leveren met behulp van de juiste tactieken om je onderneming stevig(er) op de kaart te zetten en conversies te optimaliseren. Zo zorgt SEO ervoor dat de juiste mensen je platform weten te vinden en helpt online advertising jouw doelgroep snel (opnieuw) te bereiken. Social Media verhoogt zowel de betrokkenheid als de interactie met jouw klant en met behulp van gesegmenteerde e-mail marketing kan de loyaliteit van jouw consument gestimuleerd worden. Bovendien kunnen jouw inspanningen tot een minimum worden beperkt door middel van marketing automation.

Om online marketingacties continu te optimaliseren is bovendien een grondige, recurrente evaluatie gewenst. Aan de hand van het meetplan krijgen we inzicht in wat de inspanningen teweegbrengen en hoe we moeten bijsturen voor een optimaal resultaat. We zetten daarvoor de nodige meetinstrumenten in, zoals Google Analytics en Google Tag Manager. Tijdens kwartaalmeetings worden de doelstellingen en KPI’s in onderling overleg besproken. Op die manier zijn strategische beslissingen gefundeerd op basis van diepgaande analyses en concrete meetresultaten. Dit in een iteratief proces om jouw online project succesvol te maken. En te houden.

— Samen werken, samen groeien

We willen jouw business begrijpen en samen toegevoegde waarde creëren voor jouw organisatie. Een van onze project managers wordt je naaste collega die het Indie Group team aanstuurt en het project in goede banen leidt. Onze developers bieden je dagelijks ondersteuning via onze support. Wanneer relevant en waardevol, gaat een van onze developers of marketeers zelfs bij de klant op kantoor aan de slag of wordt de klant bij ons uitgenodigd. Samen denken, samen uitvoeren, samen groeien.

Een échte partner voor online ondernemen blijft steeds inspireren en motiveren om te blijven groeien. Daarom houden we jou telkens up-to-date (via ons magazine Indie Insights, nieuwsbrieven, blogs, video's en events) omtrent de nieuwste ontwikkelingen binnen de digitale markt van vandaag. Een markt waarin elk obstakel ook een opportuniteit kan zijn, als je omringd bent door de juiste partner.

— Team met een ziel

Indie Group is een bedrijf met een ziel, waarbij waarden voorop staan en mensen de essentiële hoekstenen zijn. Het is belangrijk dat onze mensen zich goed in hun vel voelen, zowel mentaal als fysisch. Dat komt tot uiting in initiatieven van het bedrijf en de werknemers zelf. Van een gezonde fruitmand tot ontspannende workout, van leuke traktaties voor verjaardagen tot gezamenlijke inzet voor het goede doel, van een open communicatie tot het management waar je steeds terecht kunt.

Onze project managers, developers en online marketeers werken in dezelfde ruimte en pakken projecten in teamverband aan. Ze vormen een hecht, dynamisch en gevarieerd team dat er elke dag samen voor gaat.

 

 

Samenwerken is samen groeien.
Dat is ons geheim!

 

Contacteer ons