Of je nu online marketeer, salesverantwoordelijke of manager bent, het meten van prestaties en behalen van doelstellingen is op elk niveau en in elk bedrijf van belang. Online is de meetbaarheid erg groot: elke klik wordt geconstateerd en elke zoekopdracht wordt geregistreerd. Wil je weten wat je (online) inspanningen teweegbrengen, en hoe je deze kan bijsturen voor een optimaal resultaat? Krijg dankzij analytics inzicht en grip op je digitale/online inspanningen.

Meetdoelen & KPI's

Meten is één ding, maar wat wil je eigenlijk meten? Voor succesvolle digitale stappen geloven we sterk in het definiëren van (online) bedrijfsdoelstellingen voor jouw organisatie. Tijdens een interactieve en intensieve workshop bepalen we samen jouw online specifieke doelstellingen en vertalen we deze naar meetbare doelen en Key Performance Indicators (KPI’s). Deze KPI’s laten je zien of je wel of niet zal moeten bijsturen om je doelstellingen te halen. Verder geldt: wanneer je alles meet, weet je eigenlijk niets. Een doordacht meetplan brengt oplossing. We helpen je graag bij het opstellen van een meetplan, dat beschrijft wat je wil weten, wat je daarvoor moet meten en hoe je dat moet doen.

Dashboarding & rapportering

Na het bepalen van meetdoelen en KPI’s volgt de belangrijkste stap: de resultaten analyseren, correct interpreteren en omzetten naar concrete actiepunten. Zonder de nodige tools en kennis om data te ontcijferen, zijn deze niet veel waard. Een of meerdere KPI-dashboards bieden de oplossing voor het monitoren van jouw vooropgestelde KPI’s. Dankzij op maat gemaakte dashboards, die we samen met jou opzetten, krijg je in realtime zicht op al jouw belangrijke gegevens.

De resultaten van deze dashboards bundelen we in heldere en overzichtelijke (periodieke) rapportages. We onderzoeken heel precies, aan de hand van je KPI’s, welke acties uit je digitale strategie we kunnen verbeteren. Op basis van onze analyse geven we je passend advies voor het doorvoeren van verbeteringen. Het meten, analyseren en optimaliseren is bij ons een iteratief proces. Als proactieve partner kan je bij ons rekenen op een continue optimalisatie van je website of webshop.

Waarom analytics & dashboarding?

Je krijgt:

  • Een heldere vertaling naar meetbare bedrijfsdoelstellingen;
  • Een overzicht van waardevolle KPI's om je doelstellingen te monitoren;
  • Dashboards en periodieke rapportages die het mogelijk maken om snel te reageren.

Dankzij onze jarenlange ervaring en expertise begeleiden onze Online Marketing Consultants je doorheen het ganse traject. Laten we samen je (online) doelstellingen bepalen, je KPI’s definiëren en de juiste data verzamelen en analyseren.