Indie insights

Sta jij voor een uitdaging in online ondernemen of wil je meer weten over wat er leeft en heerst binnen digitaal ondernemerschap? In ons magazine Indie Insights vind je relevante antwoorden op brandend actuele vragen en topics. Laat je inspireren en zet obstakels om in opportuniteiten.

Sinds november 2016 is de eerste editie van Indie Insights, zowel digitaal als in print beschikbaar. De lancering vond plaats op de Ecommerce Xpo 2016 te Kortrijk.

Met de uitgave van Indie Insights spelen wij in op de nood aan gebundelde en relevante informatie voor online ondernemers.  Op die manier willen we bedrijven inspireren om in de toekomst te blijven groeien. Ontdek hier wat je allemaal mag verwachten van het magazine.

"Het magazine Indie Insights is een knap magazine vol interessante artikelen. Ik ben blij dat ook ik mijn inzichten mocht delen!" - Steven Van Belleghem, veelgevraagd spreker en inspirator

Download ons magazine

Inhoud

TRENDS, FACTS & FIGURES

Boeiende ‘trends, facts & figures’ werpen een blik op de nieuwste ontwikkelingen in de online wereld. Data en concrete voorbeelden geven je inzicht in de marktsituatie en belangrijke evoluties.

INSIGHTS

De ‘insights’ lichten specifiek onderwerpen toe waar elke organisatie belang bij heeft. Vanuit onze expertise delen we kennis en gaan we dieper in op bepaalde aspecten van online ondernemen.

LOOK WHO’S TALKING

Look who’s talking? Experts binnen de online wereld delen vanuit jarenlange ervaring hun kennis over hun vakgebied of geven jou inzage in nieuwe digitale ontwikkelingen.

STORIES

Ben je nieuwsgierig naar de ervaring van collega ondernemers? Verschillende inspirerende ‘stories’ van onze klanten geven je zicht op hoe, zowel gevestigde als jonge, ondernemingen inspelen op marktevoluties binnen online ondernemerschap.

Topics

  • Karl Gilis: conversie-optimalisatieKarl Gilis is de enige Belg in de internationale ranking van meest invloedrijke conversie-optimalisatie-experts. In ons magazine deelt hij zijn visie en ervaring over conversie-optimalisatie op websites en -shops. "Het is een voortdurend proces waarbij je op basis van onderzoek en feiten je website of –shop beter maakt. Het is ook een zaadje planten voor een later resultaat.", vertelt Karl. Je komt meer te weten over de vaak voorkomende valkuilen en ontdekt hoe je je als Belgische e-commerce-speler met succes kan onderscheiden.

  • Colora brengt uniek online winkelconceptColora is de retailketen van BOSS paints, de Belgische specialist in kwalitatieve verf en toebehoren. In 2014 kregen de verfwinkels een online verlengstuk met de komst van een eerste webshop. Vandaag vormen site en shop één platform. Ben je benieuwd hoe colora erin slaagt om het uniek winkelconcept vol inspiratie én advies ook online te brengen? Karen Ongena, marketingmanager bij colora, neemt je stap voor stap mee in hun e-commerceparcours: strategie, het bouwen van de site met shop en het online marketingplan.

  • De toekomst van B2B is vandaagMinder dan de helft van de Belgische B2B-bedrijven is actief in e-commerce. Ze laten daarmee een enorm potentieel liggen. Want net als particuliere klanten zoeken ook business-to-business-kopers naar omnichannel mogelijkheden. B2B-e-commerce opent de deuren van nieuwe markten voor je organisatie en biedt de volgende grote efficiëntiewinst.

  • Steven Van Belleghem: E-commerce 3.0Hoe ziet de toekomst van e-commerce eruit? Niemand minder dan Steven Van Belleghem, veelgevraagd spreker en auteur van verschillende succesvolle boeken, neemt je mee in de wereld van e-commerce 3.0. Hij vertelt hoe de grote e-commerce-spelers zoals Amazon en Alibaba dit aanpakken en gaat dieper in op hoe Belgische bedrijven zich kunnen wapenen voor de toekomst. Het is namelijk een wereld die dichterbij is dan je denkt!

  • De kunst van online KPI'sMeten is weten, juist meten is groeien. Maar je kan zoveel meten dat je het bos door de bomen niet meer ziet. Hoe bepaal je wat je moet weten? Hoe hou je de juiste data bij? En hoe kan je er effectief mee aan de slag? Een doordacht meetplan brengt oplossing. Het bepaalt de koers die je vaart in plaats van stuurloos rond te dobberen in de gigantische oceaan van mogelijkheden. Met deze praktische tips en tricks ben je gewapend tegen een data overdosis.

Verschenen edities van het e-commerce 360 magazine

E-commerce 360 Magazine - editie 1      E-commerce 360 magazine - editie 2      E-commerce 360 magazine - editie 3     E-commerce 360 Magazine - editie 4      ​