Van HTTP naar HTTPS

van HTTP naar HTTPS
Van HTTP naar HTTPS Veilig online dataverkeer wordt tot op vandaag nog steeds belangrijker. De overgang van HTTP naar HTTPS is daarbij een belangrijke stap. Ook bij de Belgische online platformen neemt dit besef toe. Wat is HTTP? Waarom is HTTPS zoveel beter? Een migratie van HTTP naar HTTPS is belangrijk voor de privacy en de bescherming van gevoelige gegevens van online bezoekers. Bovendien kan...

Lees meer

Waarom je echt een meetplan nodig hebt

Waarom je echt een meetplan nodig hebt
Heb je echt een meetplan nodig? Ja, het verzamelen van data is enorm belangrijk! Data helpt je namelijk bij het definiëren van klantengedrag, het verbeteren van proces-efficiëntie en het optimaliseren van marketing campagnes. Je kan ook té veel dingen meten. De beschikbare informatie is vandaag namelijk enorm. Juist daarom is een onderbouwd meetplan een essentieel onderdeel van je digitale...

Lees meer

B2B e-commerce – een strategische keuze voor meerwaarde

MagentoB2Bcommerce
B2B e-commerce – een strategische keuze voor meerwaarde Ongeacht de diversiteit van B2B-ondernemingen hebben hun klanten vaak dezelfde verwachtingen van de digitale dienstverlening. De keuze van een platform wordt bijgevolg bepaald door de meerwaarde die het levert, zowel online- als offline. Wat verwacht de markt van online platformen? B2B-klanten verwachten een omnichannel ervaring, waarbij zij...

Lees meer

Marie-Marie maakt zich klaar voor de toekomst!

Marie-Marie maakt zich klaar voor de toekomst!
Marie-Marie maakt zich klaar voor de toekomst! Marie-Marie is een prestigieuze familiezaak in Antwerpen, al meer dan 35 jaar bekend en gerespecteerd als de specialist in bed- en badlinnen. Vandaag zetten de twee zussen, Valerie en Laurence, het succesvolle bedrijf van hun ouders verder. De digitale eisen van de consumenten zien ze niet als een bedreiging, wel als een kans om hun eigen stempel te...

Lees meer

Boost je business: Hoe A/B testing jouw conversies verhoogt

Boost je conversies met A/B testing
Boost je business: Hoe A/B testing jouw conversies verhoogt Al te vaak worden designs van online platformen en de daaraan gekoppelde online marketing campagnes op losse assumpties en buikgevoel gebaseerd. Ongeleide pijlen uitschieten en hopen iets te raken kan je proberen, maar dit is helemaal niet efficiënt. Een aantal zaken testen en meten om te zien wat het best werkt, dat is gerichte...

Lees meer

Customer journey: optimaliseer de customer experience van je klanten

Customer journey
Customer journey: optimaliseer de customer experience van je klanten Hoe zorg je ervoor dat je online platform en marketingplan zijn afgestemd op het proces dat je klanten doorlopen bij de aankoop en het gebruik van je producten of diensten? Door de customer journey of klantenreis in kaart te brengen. Dat klinkt vanzelfsprekend, maar hoe sterk zet jij écht in op de weg die klanten afleggen tot...

Lees meer

Omnichannel: de voordelen voor B2B

Omnichannel: de voordelen voor B2B
Omnichannel: de voordelen voor B2B Lees je dit artikel op je laptop of op je smartphone? Of op je tablet misschien? Met rasse schreden is technologie steeds prominenter aanwezig in onze dagelijkse activiteiten. De lijn tussen onze verwachtingen op vlak van online kanalen en offline ervaringen vervagen. Er vloeide al veel inkt over multi- en cross-channel strategieën, maar vandaag is omnichannel...

Lees meer

Magento 1 blijft (voorlopig) ondersteund

Magento 1 blijft (voorlopig) ondersteund
Magento 1 blijft (voorlopig) ondersteund In november 2015 werd de eerste versie van Magento 2.0 in het leven geroepen. Op vandaag beschikken de belangrijkste logistieke en payment providers over een module voor de 2.X versie van het open source e-commerce platform. Toch draaien er ook nog veel webshops succesvol op de Magento 1 technologie. Door de komst van Magento 2 heerst bij deze webshop-...

Lees meer

Het proces van een geslaagde systeemintegratie

Het proces van een geslaagde systeemintegratie
De 6 stappen tot een geslaagde systeemintegratie In het eerste deel van dit tweeluik over systeemintegratie spraken we over de voordelen van een koppeling tussen verschillende bronnen van informatie voor zowel je onderneming als je klant. In dit tweede deel gaan we dieper in op hoe je een dergelijke systeemintegratie nu het beste aanpakt. Je leest onder meer over het belang van: Het zorgvuldig...

Lees meer

De voordelen van systeemintegratie voor je business én je klanten

De voordelen van systeemintegratie voor je business én je klanten
Wat zijn de voordelen voor je business én je klanten? Gebruikt je onderneming verschillende softwaresystemen en databases voor het opslaan en verwerken van informatie? Indien deze systemen los van elkaar werken, brengt dat heel wat inefficiëntie met zich mee. Zo staat data vaak op verschillende of soms onbekende plaatsen, vraagt het beheren van gegevens veel tijd en is het verspreiden van...

Lees meer

Abonneren op RSS - Webshop